Pomocy Rodzinie
w Sztumie
Największym potencjałem naszej placówki jest profesjonalna i zaangażowana kadra pracownicza.
Najwyższą wartością nasi Klienci, którym zawsze służymy fachową pomocą i życzliwym wsparciem
W ramach realizacji zadania publicznego sfinansowanego przez Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, w ramach Rządowego Programu Wspierania Rozwoju Organizacji Poradniczych na lata 2022 - 2033, Stowarzyszenie Inicjatywa Obywatelska „Pro Civium” udziela bezpłatnych porad.
Do dyspozycji są prawnicy, psycholodzy, doradcy zawodowi i pedagodzy, dyżurujący na bezpłatnej infolinii 800 201 211 i kanałach chat dostępnych na stronie www.prawodoporady.pl.
Zadanie skierowane jest do osób mniej zasobnych materialnie, seniorów, osób z niepełnosprawnościami, rodziny z multiproblemami (uzależnienia, współuzależnienia, pętlę
kredytowe, przemoc w rodzinie, wykluczenie społeczne, zagrożenie bezdomnością, problemy wychowawcze, skazania, wymagające interwencji kryzysowej, wykluczenie zawodowe, prawa konsumenckie, wsparcie antymobbingowe, wykluczenie cyfrowe, itd.).
Obsługa poradnicza polega na kompleksowym działaniu nie ograniczającym się do samej porady/ konsultacji, ale również pomocy w danej sprawie, w rozwiązaniu problemu, do czego wyznaczane są tzw. zespoły wsparcia.
Plik do pobrania:
Ogłoszenie o naborze zgłoszeń do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025
W dniu 29 lipca 2024 r. ogłoszony został nabór wniosków do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego” – edycja 2025, realizowany ze środków finansowych Funduszu Solidarnościowego.
Na realizację Programu Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przeznaczył z Funduszu Solidarnościowego w 2025 r. kwotę 800 000 000 zł.
Celem przystąpienia do realizacji wyżej wymienionego programu Powiat Sztumski ogłasza nabór zgłoszeń osób zainteresowanych skorzystaniem z usług asystencji osobistej w 2025 r. lub ich opiekunów. Zgłoszenia należy dokonać składając kartę zgłoszenia wraz z klauzulą informacyjną.
Wzór Karty zgłoszenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia – [pobierz]
Wzór klauzuli informacyjnej stanowi załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia – [pobierz]
Karty zgłoszenia przyjmowane będą do dnia 20 sierpnia 2024 r. do godz. 15.00 w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Sztumie, Os. Sierakowskich 15, 82-400 Sztum.
Karty zgłoszenia można przesyłać pocztą tradycyjną na adres ww. jednostki lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub składać osobiście.
Głównym celem Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, których adresatami są następujące osoby:
Przy Starostach tworzy się Powiatowe Społeczne Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych, zwane dalej „powiatowymi radami”, będące organami opiniodawczo-doradczymi.
Działając na podstawie art. 44b i art. 44c Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 44), który stanowi o tym, że:
Do zakresu działania powiatowych rad należy:
Składają się z pięciu osób, powoływanych spośród przedstawicieli organizacji pozarządowych działających na terenie danego powiatu, fundacji oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego (powiatów i gmin).
Członków Powiatowej Społecznej Rady powołuje Starosta, spośród zgłoszonych kandydatów.
Kadencja trwa cztery lata.
Skład Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych działającej przy Staroście Powiatu Sztumskiego:
Plik do pobrania:
Zapraszamy mieszkańców powiatu sztumskiego do wypełnienia anonimowej ankiety dotyczącej usług społecznych.
Aby wziąć udział w ankiecie, nie trzeba logować się do swojego konta google.
Celem badania jest dokładne zrozumienie istniejących wyzwań i zasobów związanych z rozwojem usług społecznych w naszym regionie. Szczególną uwagę chcemy poświęcić zagadnieniom związanym z pomocą dla osób starszych, z niepełnosprawnościami, a także rodzin potrzebujących wsparcia.
Aby wziąć udział w badaniu prosimy o kliknięcie w poniższy link.
Ankieta będzie aktywna do 09.08.2024r.
Serdecznie dziękujemy za wypełnienie ankiety.
Biuletyn Informacji Publicznej Zobacz mapę strony Wyślij email
Strona spełnia wymagania ustawy o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Jeśli znajdziesz jakieś uchybienia, powiadom nas o tym.
Tel: 55 267 74 79
E-mail: sekretariat@pcprsztum.pl