Designer
Powiatowe Centrum
Pomocy Rodzinie
w Sztumie

Największym potencjałem naszej placówki jest profesjonalna i zaangażowana kadra pracownicza.
Najwyższą wartością nasi Klienci, którym zawsze służymy fachową pomocą i życzliwym wsparciem

Szczęśliwa rodzina - OPS Kobylnica

Bezpłatne Poradnictwo

Logotyp na stronę lub profil

W ramach realizacji zadania publicznego sfinansowanego przez Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, w ramach Rządowego Programu Wspierania Rozwoju Organizacji Poradniczych na lata 2022 - 2033, Stowarzyszenie Inicjatywa Obywatelska „Pro Civium” udziela bezpłatnych porad.

Do dyspozycji są prawnicy, psycholodzy, doradcy zawodowi i pedagodzy, dyżurujący na bezpłatnej infolinii 800 201 211 i kanałach chat dostępnych na stronie www.prawodoporady.pl.

Zadanie skierowane jest do osób mniej zasobnych materialnie, seniorów, osób z niepełnosprawnościami, rodziny z multiproblemami (uzależnienia, współuzależnienia, pętlę
kredytowe, przemoc w rodzinie, wykluczenie społeczne, zagrożenie bezdomnością, problemy wychowawcze, skazania, wymagające interwencji kryzysowej, wykluczenie zawodowe, prawa konsumenckie, wsparcie antymobbingowe, wykluczenie cyfrowe, itd.).

Obsługa poradnicza polega na kompleksowym działaniu nie ograniczającym się do samej porady/ konsultacji, ale również pomocy w danej sprawie, w rozwiązaniu problemu, do czego wyznaczane są tzw. zespoły wsparcia.

Plik do pobrania:

WIRTUALNA MAPA PORAD post na FB Zapraszamy do korzystania

 

Nabór zgłoszeń do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025

Ogłoszenie o naborze zgłoszeń do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025

W dniu 29 lipca 2024 r. ogłoszony został nabór wniosków do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego” – edycja 2025, realizowany ze środków finansowych Funduszu Solidarnościowego.

Na realizację Programu Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przeznaczył z Funduszu Solidarnościowego w 2025 r. kwotę 800 000 000 zł.

Celem przystąpienia do realizacji wyżej wymienionego programu Powiat Sztumski ogłasza nabór zgłoszeń osób zainteresowanych skorzystaniem z usług asystencji osobistej w 2025 r. lub ich opiekunów. Zgłoszenia należy dokonać składając kartę zgłoszenia wraz z klauzulą informacyjną.

Wzór Karty zgłoszenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia – [pobierz]

Wzór klauzuli informacyjnej stanowi załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia – [pobierz]

Karty zgłoszenia przyjmowane będą do dnia 20 sierpnia 2024 r. do godz. 15.00 w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Sztumie, Os. Sierakowskich 15, 82-400 Sztum.

Karty zgłoszenia można przesyłać pocztą tradycyjną na adres ww. jednostki lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub składać osobiście.

Głównym celem Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, których adresatami są następujące osoby:

  1. Dzieci od ukończenia 2 roku życia do ukończenia 16 roku życia, posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 orzeczenia o niepełnosprawności - konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji, oraz
  2. osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
  • o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
  • o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
  • traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Powiatowa Społeczna Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych

Przy Starostach tworzy się Powiatowe Społeczne Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych, zwane dalej „powiatowymi radami”, będące organami opiniodawczo-doradczymi.

Działając na podstawie art. 44b i art. 44c Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 44), który stanowi o tym, że:

Do zakresu działania powiatowych rad należy:

  1. inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych oraz realizacji ich praw,
  2. opiniowanie projektów powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych,
  3. ocena realizacji programów,
  4. opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez Radę Powiatu pod kątem ich skutków dla osób niepełnosprawnych.

Składają się z pięciu osób, powoływanych spośród przedstawicieli organizacji pozarządowych działających na terenie danego powiatu, fundacji oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego (powiatów i gmin).

Członków Powiatowej Społecznej Rady powołuje Starosta, spośród zgłoszonych kandydatów.

Kadencja trwa cztery lata.

Skład Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych działającej przy Staroście Powiatu Sztumskiego:

  1. Elżbieta Kostecka – Przewodnicząca Rady
  2. Justyna Ruczkowska –Zastępca Przewodniczącego Rady
  3. Bożena Trzcińska – Sekretarz Rady
  4. Daria Parafiniuk – Członek Rady
  5. Małgorzata Makowska – Członek Rady

Plik do pobrania:

Grafika przedstawia skład powołanej Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych działającej przy Staroście Powiatu Sztumskiego

Ankieta - Lokalny Plan Deinstytucjonalizacji Usług Społecznych w Powiecie Sztumskim.

Zapraszamy mieszkańców powiatu sztumskiego do wypełnienia anonimowej ankiety dotyczącej usług społecznych.

Aby wziąć udział w ankiecie, nie trzeba logować się do swojego konta google.

Celem badania jest dokładne zrozumienie istniejących wyzwań i zasobów związanych z rozwojem usług społecznych w naszym regionie. Szczególną uwagę chcemy poświęcić zagadnieniom związanym z pomocą dla osób starszych, z niepełnosprawnościami, a także rodzin potrzebujących wsparcia.

Aby wziąć udział w badaniu prosimy o kliknięcie w poniższy link.

 

Link do ankiety

 

Ankieta będzie aktywna do 09.08.2024r.

Serdecznie dziękujemy za wypełnienie ankiety.

Dzień Rodzicielstwa Zastępczego 29.05.2024r.

Dnia 29 maja 2024 r. w Gospodarstwie Agroturystycznym Klimbergowice w Sztumskiej Wsi odbył się Dzień Rodzicielstwa Zastępczego.

Impreza została zorganizowana przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sztumie.
W wydarzeniu brały udział rodziny zastępcze wraz z podopiecznymi, prowadzący rodzinne domy dziecka, Dyrektor i wychowawcy placówek opiekuńczo-wychowawczych funkcjonujących na terenie powiatu sztumskiego oraz wychowankowie w/w placówek. Podczas wydarzenia obecny był Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej i specjalista pracy z rodziną. W uroczystości brał udział także Wicestarosta Powiatu Sztumskiego - pan Ludwik Butkiewicz, przewodnicząca Komisji Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych - pani Marta Zarańska, Posłanka na Sejm RP - pani Katarzyna Ueberhan.

Podczas Dnia Rodzicielstwa wychowankowie rodzin zastępczych korzystali z atrakcji takich jak: dmuchane zjeżdżalnie, zabawy taneczne przy muzyce, zabawy z chustą animacyjną, gry i zabawy nowoczesnymi gadżetami, tatuaże brokatowe, jazda konno, żywa maskotka.

Dla wszystkich gości zapewniony był poczęstunek.

Dyrektor pani Ewelina Łęgowska bardzo dziękuję wszystkim gościom za przybycie i dobrą zabawę.

Grafika przedstawiajaca zdjęcia z Dnia Rodzicielstwa Zastępczego, który odbył się w dniu 29.05.2024r. w Klimbergowicach

Zamknij menu
Wróć na początek strony